About Me

Proud to be Muslim. Proud to be the chosen one. Well, all of us are the chosen one by Allah. Waiting for the signs to show up and heals my heart. Pray for me. May Allah bless you :) follow @riamohamad

Sunday, December 4, 2011

Hijab Style

Assalamualaikum :) 


Heyyaa ... makin lame , makin banyak pulak post kan ? Macam dah habis je SPM . 

Okay, this time nak cakap tentang hijab .

Hijab apa ?

Al hijab ke ?

Yang boleh nampak makhluk halus tu ?

Eh, bukannnnn

Tapi hijab la. Tudung lah senang cerita kan..

Nak tengok tak perkembangan cara orang pakai tudung ? haaa... rajinkan diri anda scroll ke bawah ye :)

Dulu , macam ni je orang pakai. senang cerita kan ?


Sekarang , haa, belit belit.. jangan tercekik dah laa :)




Makin lama, makin banyak fesyen.. 
Lepas solat pulak, dekat setengah jam nak lilit balik.. tu tak campur nak pakai compact powder, lipstick sikit.. tambah blusher bagi nampak macam barbie doll.. 

Kalau pakai macam ni.. senang je..


Nak solat pun boleh..

Sebab, ada satu hari, saya pergi klcc.. and guess what...
Dekat surau.. ada kain je.. telekung takde. di ulang sekali lagi . TIADA . nak cekau kat mana pulak ?
Kalau dekat sekolah bolehlah solat je pakai tudung labuh tu..
Tapi pergi klcc mana pakai tudung labuh macam tu.. 
Nak solat macam mana ni ?

Haa.. tu lah.. kan Allah dah tunjuk ! Lain kali keluar tu pakai je tudung labuh . Tak pun bawak je beg besar-besar. Boleh isi telekung.. Ni tak. Nak sangat nampak up-to-date. Beg pun kecik je..

hehe.. Saya dah dapat pengajaran. Anda bila lagi ?
  

2 comments:

faizah husna said...

anda bila lagi??
hmm~sedang diusahakan..wink3..^_^

Ratna Iman Amirah said...

tudung labuh bila kelua ?
sile kan. hehehe :))