About Me

Proud to be Muslim. Proud to be the chosen one. Well, all of us are the chosen one by Allah. Waiting for the signs to show up and heals my heart. Pray for me. May Allah bless you :) follow @riamohamad

Saturday, December 10, 2011

Mana satu lagi penting ?


Assalamualaikum :) 

Kali ni, sebelum aku bukak buku sekolah, aku nak tulis satu entry dulu..

oke, ada satu persoalan kat sini..

aku cabar korang jawab..

jawab laa kalau ada jawapan ek..

KENAPA ? KENAPA dan KENAPA ?



kenapa kalau kita lambat masuk wayang kita sanggup lari-lari sampai tak cukup tanah dan peduli la kat apa orang kata masa tengok kita lari macam kena kejar dek hantu tu ?

Kenapa ?

TAPI

Kenapa masa kita dengar azan kita tak lari-lari pergi masjid dan peduli jugak kat apa orang nak kata bila tengok kita lari-lari pergi masjid ? 

Kenapaaaaaaa ?

Benda ni sangat buat aku berfikir !

Tapi, aku sendiri takde jawapan laa..

Tu lah orang kata , 

Tepuk dada tanyalah iman.

Marilah , Ayuhlah, Hayya Bina

Tingkatkan Iman, Tambahkan ibadat :)

3 comments:

Izzati Mohd. said...

A'a lah. Saya pun tak dapat jawab. Mungkin sebab akhir zaman <-- hentam jee hehe.

Ratna Iman Amirah said...

sebab orang masih tak dapat bezakan mana satu lebih penting :)

Syifa Zul said...

=)