About Me

Proud to be Muslim. Proud to be the chosen one. Well, all of us are the chosen one by Allah. Waiting for the signs to show up and heals my heart. Pray for me. May Allah bless you :) follow @riamohamad

Tuesday, January 3, 2012

Ruginya ....

Assalamualaikum :) 

Malam ni, macam ada idea nak menulis. hihi

Mungkin kerana esok takperlu pergi sekolah.. kan ?!

Nak kongsi sedikit sebanyak tentang ruginya seorang perempuan dan seorang lelaki .

Kenapa rugi pulak ?

Kan Allah dah cakap, setiap orang ada kelebihan dan kekurangan tersendiri .

Ya . Itu memang betul . tak dinafikan langsung kesahihannya .

TAPI


ruginya seorang perempuan bila

cantik dan beragama Islam tapi tidak menutup aurat 
menutup aurat, tetapi tidak secara sempurna
menutup aurat tapi tidak menjaga tutur kata
menjaga tutur kata tapi kurang beradab sopan


ruginya seorang lelaki bila

kacak tetapi bergaul sosial
mempunyai didikan yang tinggi tetapi tidak sedar diri
berperwatakan menarik tetapi panas baran
kaya harta tetapi miskin senyuman




banyak lagi yang rugi sebenarnya, malas lah nak fikir panjang-panjang . Korang semua pun dah besar panjang. boleh fikir sendiri . kan :)

No comments: